Üdvözöllek!

Gyüre Orsolya vagyok, hétvégi konyhatündér és fotós. Egy csöppnyi garzonlakás még apróbb konyhájában sütök-főzök örömmel és szeretettel. Receptjeimmel és fotóimmal azt mutatom be, hogy nem a (konyha)méret a lényeg, mert sok jó étel kis helyen is elfér.

Amit készítek, az garantáltan egyszerű, viszonylag kevés alapanyagból kihozható, mégis laktató, különleges és finom.

Isten hozott Orsolya bisztrójában!
cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory

Tejszínes, gombás tartelette


Expressz gyorsan elkészíthető, nagyon egyszerű, ám annál látványosabb és finomabb vacsoraétel következik – amolyan hétköznapi győztes, amivel könnyedén elkápráztathatod a párodat (vagy saját magadat).

Mint az mostanában gyakran megesik velem, ez is úgy született, hogy körülnéztem, mi is van itthon. No, igen, győzött a lustaság: örültem, hogy hazaértem, és nem volt kedvem, se energiám a közért felé venni az irányt. Viszont valami jóízű, és meleg vacsorára vágytam, amivel olyan jó bevackolódni egy pohár bor tárasaságában.

Visszatérve a hűtőhöz: volt benne (mert mindig van) egy csomag készen vásárolt vajas leveles tészta (Tante Fanny – nagyon szeretem és ajánlom!), a fagyasztóban egy fél zacskó vegyes gomba-mix, egy tégely créme fraiche (az utóbbi időben rászoktam, sokkal jobb, mint a tejszín), a múltkori főzésből maradt mascarpone és pár szelet bacon. Ezzel majdhogynem fel is soroltam a hozzávalókat.

A leveles tésztát elnézve bevillant, hogy tulajdonképen fel is vághatnám kisebb részekre és kibélelhetném velük egy muffintepsi mélyedéseit, összeüthetnék egy jó kis tölteléket, zsupsz a sütőbe és pikk-pakk meg is vagyok. Nagyjából ennyi az alábbi tartelette története és nyugodtan mondhatom: az elkészítése éppen olyan gyors, mint ahogyan az elhatározás jött.





Hozzávalók 6 darab tartelette-hez:

- 1 csomag vajas leveles tészta
- 2 tojás
- kb. 15 dkg gomba (én vegyeset használtam, még jobb az erdei. Jobb híján a csiperke is megteszi.), megtisztítva, és felszeletelve
- 1 gerezd fokhagyma
- 3-4 szelet bacon, kis csíkokra vágva (én a Spar saját csomagolásúját használom, ezek kisebb szeletek)
- 4 evőkanál créme fraiche (a Culinarisban kimérve is vehetsz. Ha nem jutsz hozzá, egy sűrűbb fajta főzőtejszín is jó)
- 3 evőkanál mascarpone
- só, bors, oregánó, kakukkfű, bazsalikom (esetleg olasz zöldfűszer-keverék)
- egy darabka vaj.

Elkészítés:

Melegítsd elő a sütőt 200 fokra . Egy serpenyőbe dobj egy darabka vajat és kezdd melegíteni. Fokhagyma-nyomóval préseld rá a fokhagymát és időnként megkevergetve óvatosan pirítsd, amíg sercegni nem kezd. Ekkor add hozzá az apróra vágott bacont és süsd szaftosra. Amikor már pirulni kezd, tedd hozzá a megtisztított, felszeletelt gombát, sózd, borsozd, és kevergetve párold puhára. Ha már összeesett a gomba, vedd nagyobbra a lángot és hagyd, hogy elfője a kieresztett levét. Ekkor add hozzá a zöldfűszereket, keverd át és tedd félre, hogy kicsit kihűljön.

Amíg a gomba hűl, keverd simára egy tálkában a créme fraiche-t, a mascarponét és egy tojást. Ha gondolod, sózd meg egy picit.
Egy külön tálkában verd fel a másik tojást.

Most készítsd elő a muffintepsit. A csomagból elővett, kitekert leveles tésztát a sütőpapírjával együtt (!) vágd fel hat egyforma négyzetre és bélelj ki vele hat mélyedést a tepsiben. Egyelően elosztva kanalazd beléjük a tejszínes keveréket, majd ugyanígy oszd el rajtuk a baconos-gombás keveréket is (szépen el fognak merülni a gombák a tejszínben, de azért egy részük ki fog kandikálni). A felvert tojással szépen kengesd meg a leveles tészta kilógó széleit és már tolhatod is őket sütőbe.

Nagyjából 15 percre van szükség, hogy a tartelette-tek készre süljenek. Ezalatt megteríthetsz és kinyithatsz egy üveg könnyű bort.

Tálaláskor óvatosan vedd ki a tartelette-eket a muffintepsiből, és szabadítsd meg a őket  a sütőpapírtól (ne aggódj, könnyen lejön) és már lehet is enni. Szép, egyszerű és finom vacsora.







No comments:

Post a Comment