Üdvözöllek!

Gyüre Orsolya vagyok, hétvégi konyhatündér és fotós. Egy csöppnyi garzonlakás még apróbb konyhájában sütök-főzök örömmel és szeretettel. Receptjeimmel és fotóimmal azt mutatom be, hogy nem a (konyha)méret a lényeg, mert sok jó étel kis helyen is elfér.

Amit készítek, az garantáltan egyszerű, viszonylag kevés alapanyagból kihozható, mégis laktató, különleges és finom.

Isten hozott Orsolya bisztrójában!
cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory

Nyári italok I. - bodzás-mentás limonádé


Most, hogy megdőlt a nyolcvan éves országos melegrekord, muszáj mindent bevetni a megfelelő hűtés érdekében. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én ilyenkor kezdem el nagyon megkívánni a citrusos-friss ízű italokat - elsősorban a limonádé különféle változatait. A maihoz hasonló forró nyári napokon nincs is üdítőbb egy nagy kancsó különleges limonádénál - persze jó sok jéggel. Az alábbi változat a bodzaszörptől kapja az édességét, míg a citromtól és a mentától a kellemes fanyarságot.


Hozzávalók kb. másfél liter limonádéhoz:

- egy-másfél pálinkáspohárnyi házi bodzaszörp, ízlés szerint (az én kedvencem természetesen a nagymamám által készített, de nagyon finomat találtam legutóbb a Culinarisban - érdemes megnézni)
- két közepes méretű citrom
- kb. egy liter szódavíz (vagy ennek hiányában szénsavas ásványvíz)
- két ágacska friss menta
- sok jégkocka

Elkészítés:

Egy másfél liter űrtartalmú kancsóba öntsd bele a bodzaszörpöt, majd facsard rá egy citrom levét. Öntsd fel a szódával, vagy szénsavas ásványvízzel. Én nem szeretem, ha nagyon erősen szénsavas, így szoktam hozzá önteni kb. 3-4 dl sima vizet is.
A másik citromot vágd gerezdekre és dobd a limonádéba, majd pakold meg tisztességesen jégkockával. Végül a mentaágacskákat is fürdesd meg a kancsóban és már kész is.

A mennyiségek és az arányok természetesen ízlés és igény szerint változtathatók: ki édesebben, ki savanykásabban szereti, ennek megfelelően lehet picivel több bodzaszörpöt, vagy citromot hozzáadni.

Jó, ha bőven van otthon a hozzávalókból, mert nagyon hamar elfogy!



No comments:

Post a Comment