Üdvözöllek!

Gyüre Orsolya vagyok, hétvégi konyhatündér és fotós. Egy csöppnyi garzonlakás még apróbb konyhájában sütök-főzök örömmel és szeretettel. Receptjeimmel és fotóimmal azt mutatom be, hogy nem a (konyha)méret a lényeg, mert sok jó étel kis helyen is elfér.

Amit készítek, az garantáltan egyszerű, viszonylag kevés alapanyagból kihozható, mégis laktató, különleges és finom.

Isten hozott Orsolya bisztrójában!
cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory

Brassói aprópecsenye, ahogy én szeretem


Valahol azt olvastam, hogy a brassói aprópecsenyének valójában semmi köze Brassó városához, a név csupán amolyan „művésznév”. Akárhogy is van, ez az egytálétel szinte minden család repertoárján szerepel, ráadásul nincs két azonos elkészítési mód. S mindenki a sajátjára esküszik.

Én ezt a változatot szoktam és szerettem meg. Anyukám így készítette, és szerintem ez a legjobb verzió. Mindenhol ezt az ízt keresem és várom, ha brassóiról van szó, de persze eddig sehol nem ilyet kaptam (ugyanígy vagyok például a hortobágyi húsos palacsintával is: abból sem ettem olyan jót sehol, mint otthon. Meg is fogom csinálni azt is, és szintén közreadom a receptjét).

A mi családi verziónk titka a mustár, amit eddig egyetlen más brassói receptben sem találtam az összetevők között. Pedig isteni ízekkel gazdagítja a szaftot!
Az eredeti recepthez annyit tettem hozzá, hogy adtam hozzá egy kis kockázott bacont és egy löttyintésnyi fehérbort, de ettől csak még finomabb lett.



 
Hozzávalók 4 személyre:

- ½ kg hús (csirkebrassói esetében mell- és combfilé vegyesen, sertésbrassóihoz comb és/vagy szűzhús)
- 1,5 kg burgonya
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 10 dkg apróra kockázott bacon
- 1 púpozott teáskanál mustár
- ½ dl száraz fehérbor
- olaj a burgonya kisütéséhez
- só, bors, petrezselyem

Elkészítés:

A burgonyát mosd és hámozd meg, majd vágd kb. 2x2 cm-es kockákra és tedd egy tál vízbe. A megmosott húst szintén kockázd fel, csakúgy, mint a vöröshagymát. A fokhagymát is tisztítsd meg és a fokhagymaprést is készítsd a kezed ügyébe.

A vöröshagymát dinszteld meg egy kevés olajon, majd nyomd rá a fokhagymát és add hozzá a baconkockákat. Keverd jól át és pirítsd 1-2 percig, ezt követően tedd hozzá a húst. Folyamatosan kevergetve, nagy lángon pirítsd a húst fehéredésig. Sózd, borsozd.
Óvatosan, hátralépve (nehogy a gőz megcsapjon), öntsd hozzá a bort és hagyd, hogy sisteregve elpárologjon az alkohol. Ezután vedd lejjebb a lángot, keverd hozzá a mustárt és öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje a húst. Kislángon párold tovább.

Amíg a hús párolódik, nincs is vele dolgod és kisütögetheted a krumplit. Ehhez öntsd le róla a vizet és a maradék nedvességet is itasd le róla egy tiszta konyharuha, vagy több réteg papírtörlő segítségével. Bő, forró olajban, kisebb adagokban süsd aranybarnára (én négy adagban sütöttem ki ezt a mennyiséget). A kisült krumplikat szedd egy tálba, sózd meg, és takard le, hogy meleg maradjon.
Mire ezzel elkészülsz, a hús is megpuhul. Amikor már az utolsó adag krumplin van a sor, vedd le a húsról a fedőt és nagy lángon hagyd, hogy rövid lére főjön (vagyis a lé nagy része elpárologjon), de azért ne hagyd teljesen kiszáradni, hiszen kell rá a jó kis szaft.

Amikor mindennel megvagy, keverd össze a húst és a krumplit, ha szükséges ízesítsd még sóval-borssal és tálalás előtt szórd meg friss petrezselyemmel.





No comments:

Post a Comment