Üdvözöllek!

Gyüre Orsolya vagyok, hétvégi konyhatündér és fotós. Egy csöppnyi garzonlakás még apróbb konyhájában sütök-főzök örömmel és szeretettel. Receptjeimmel és fotóimmal azt mutatom be, hogy nem a (konyha)méret a lényeg, mert sok jó étel kis helyen is elfér.

Amit készítek, az garantáltan egyszerű, viszonylag kevés alapanyagból kihozható, mégis laktató, különleges és finom.

Isten hozott Orsolya bisztrójában!
cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory cappuccino factory

Dorci almás sütije

Van egy lány, aki egyszerre szép, kedves, remekül főz és még fotóz is. (Nem magamról beszélek…. :) ). Ő Dorci, vagy ahogy többen ismerjük, Dorszi. Mostanában éppen arra próbáljuk rávenni, hogy kulináris tehetségét ossza meg velünk egy saját gasztroblogon. Addig is, amíg ezt megteszi, itt-ott, flickr-en és facebook-on azért el-elpöttyint néhány klassz receptet, ínycsiklandó fotók kíséretében. (Update: mikor ezt írtam, még nem létezett, de azóta zajos sikerrel elindult Dorci gasztroblogja, a Mosoly Bisztró.)

A most következő sütit tőle lestem el, flickr oldalán „Apple fudge cake” néven publikálta.

(Az eredeti recepten szokásom szerint helyenként módosítottam, de ezt majd külön jelzem.)



Hozzávalók:

- 3 db alma (nekem kettő nagyobbacska is elég volt),
- 25 dkg vaj,
- 25 dkg liszt,
- 15 dkg világosbarna nádcukor,
- 4 tojás,
- 1 csomag sütőpor,
- 1 kiskanál szódabikarbóna,
- 1 vanília rúd (én egy kávéskanálnyi madagaszkári bourbon vaníliaesszenciát használtam – a Culinarisban vettem),
- 1-1 kiskanál őrölt gyömbér, fahéj, és szegfűszeg,
- pár szem tejkaramella,
- a sütemény tetejére demerara cukor (ez egy finomítatlan nagyszemű nádcukor, a többinél kellemesebb aromával, a sütés mellett különösen ajánlott pl. kávéba. Szintén a Culinarisban kapható.)

Elkészítés:

Az almákat hámozd meg és vágd cikkekre. (Ha ezzel kezded, locsold meg a gerezdeket egy kis citromlével, hogy ne barnuljanak meg.) A vajat keverd habosra a cukorral, majd egy másik tálban vegyítsd el a lisztet a sütőporral és a szódabikarbónával. Ezt aztán keverd a vajas masszához. Keverd tovább hozzáadva a 4 tojást, majd egy kiskanál gyömbért, szegfűszeget, és fahéjat. A masszába végül forgasd bele a felaprózott tejkaramellát.

A kész masszát öntsd egy kivajazott 20 cm átmérőjű tortaformába, a tetejét pedig rakd körbe az almagerezdekkel. Szórd meg a tetejét a demerara cukorral és még egy kis fahéjjal. (Az én gyomrom rosszul tűri a sok fahéjat, ezért a süti tetejére már nem tettem, helyette egy ici-pici vaníliás-karamellás cukrot szórtam még rá.) A süteményt Dorci 35 percig sütötte 170 fokon, az enyémnek jó 55-60 perc kellett. (Gyanítom, ahány sütő, annyiféle beállítás és sütési idő, ezért javaslom, tedd be először 35 percre, aztán a jó öreg hústű-próbával ellenőrizd, kell-e még neki idő.)

Tea vagy kávé mellé nagyon finom.

No comments:

Post a Comment